Monday, April 19, 2010

Ethnic Media Watchdog Workshops


        Yazacak çok şeyim var demiştim; işte yazmaya devam ediyorum. Geçtiğimiz hafta gerçekten yoğundu. Haftasonuna yorgun girmeme rağmen uzun süre önce karar verdiğim Ethnic Media Watchdog Workshops 2010’a büyük bir keyifle katıldım. Geçtiğimiz cuma günü başlayan program, New York Times’ın görkemli yeni binasında gerçekleşti. Investigative  Reporters and Editors (IRE) tarafından organize edilen programı, Ford Foundation, New America Media gibi kurumlar destekliyor. New York Times’ın çok ciddi omuz verdiği workshop, NYT’ın şehir bölümü editörü David Gonzales’in World Vision's adlı yardım organizasyonun adını kullanarak  dolandırıcılık yapan kilise mensuplarının hikayesini anlatarak başladı. Bronx’ta dikkatini çeken bir işyeri tabelasından yola çıkarak yazdığı haberin geçtiği evreleri anlatan Gonzales, hikayeyi hala takip ettiğini kaydetti. Program’daki bir diğer dikkat çekici  seminer;  NYT’den Sewell Chan’ın anlattıklarıydı. Kısa bir süre önce Washington DC’ye transfer olan Sewell, şehir haber blog sayfasının nasıl hazırlandığını anlatarak; internetten nasıl faydalandıklarını çok detaylı bir şekilde aktardı. Ayrıca, referans olarak verdiği web sayfalarının hepsinin ABD’de hükümetinin interneti ne kadar verimli kullandığını da iyi bir örnekti.
Programa katılanların benimle birlikte ençok keyif aldığı seminerlerden biri video journalist Dave Frank’ın anlattığı ve gösterdikleriydi. 22 yıldır NYT’inin fotoğraf departmanında çalışan ve video departmanın kurulmasında önemli yeri olan Frank, AP ajansının eski fotoğraf editörlerinden. Dave Frank, 2007’den bu yana görüntülü haberler üretmesine rağmen ‘televizyon bile seyretmeyen biriydim şimdi video üzerine çalışıyorum’ diyerek geçirdiği dönüşüme kendisinin bile şaşırdığını ifade etti.

      İki gün süren Ethnic Media Watchdog Workshops’ta 14 gazeteci, bildiklerini 30 gazeteciyle paylaştı. İşte o gazetecilerden biri de bendim.

1 comment:

  1. Gazetecilik acisindan bence cok mesaj verilmis..Gonzales hala haberinin takipcisi oldugunu soylemesi, habere olan bakisin nasil oldugunu gosteriyor.. Ayrica konusmaci olarak bir Turk gazetecinin o ortamda olmasi ayrica gurur verici bir durum...

    ReplyDelete